Translate

30 Mart 2014 Pazar

KISIR


 Gün masalarının,çay sofralarının vazgeçilmezlerindendir kısır.Ben çok severek yerim.Birçok kişininde çok sevdiğine eminim.Bloğumda benden de bir kısır tarifi olsun istedim.Bahar da gelmişken artık sık sık yapılır....


Malzemeler:
  • Kişi sayısına göre çay bardağıyla ince bulgur.(Ben iki kişi olduğumuz için 2 çay bardağı kullandım)
  • Bulguru ıslatmak için 1 su bardağı kaynar su
  • 1 tane orta boy kuru soğan
  • 2 tane domates
  • 2-3 dal yeşil soğan
  • Maydanoz, nane
  • 2 tatlı kaşığı salça
  • 1 çay bardağı sıvı yağ(ben zeytinyağı kullandım)
  • Tuz,karabiber,kimyon,kuru nane
  • Yarım limonun suyu(Arzu ederseniz servis esnasında nar ekşiside koyabilirsiniz.)

Yapılışı:
  • Bulgur kısırı yapacağımız kaba alınır.
  • Kaynar suyla ıslatılıp 20 dakika bekletilir.
  • Yeşilllikler ince kıyılır.
  • Domates minik minik doğranır.
  • Kuru soğan minik minik doğranarak sıvı yağda kavrulup salça eklenir.
  • Salça bulgurun üstüne eklenir.
  • Tuz,baharatlar ve domates eklenerek bulgurun malzemelerle özleşmesi için elimizle ovularak  karıştırılır.
  • Limon suyu ve yeşillikler eklenip karıştırılır.
  • Söğüş domates ve salatalık,turşu  ve marulla servis edilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder