Translate

3 Şubat 2014 Pazartesi

TAVADA KREMALI KEK


Tavada börek yaptım ama  tavada hiç kek yapmamıştım.Ta ki facebook sayfamda Cahide Jibek 'in tavada kekini görene kadar.Onun tarifinde sadece kabartma tozunda değişiklik yaptım.Cuma günü denedim.Ertesi günde akşam misafirlerimle afiyetle yedik.Tavada yaptığımı duyunca şaşırdılar.Ben bu tariften çok memnun kaldım.Sık sık yapacağımı umuyorum.Denemenizi tavsiye ederim....



Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 7 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay bardağı süt(aida bardaklardan)
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ(ben zeytinyağı kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
  • 1 su bardağı+1 yemek kaşığı un(200 ml'lik bardaklardan)
  • 1.5 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya


Keki ıslatmak için:
  •  Yarım su bardağı ılık süt


Kekin üstüne sürmek için :
  • 1 paket hazır pasta kreması
  • Kremayı hazırlamak için 1.5 bardak soğuk süt



Yapılışı:
  • Öncelikle büyük ocağımızı iki kat alüminyum folyo ile kaplıyoruz.
  • Yumurta ve şeker çırpılır.
  • Süt ve yağ eklenip karıştırılır.
  • Portakal kabuğu rendesi,un kakao,kabartma tozu ve vanilya eklenip karıştırılır.
  • 26 santim teflon tava yağlanıp unlanır.
  • Kek karışımı tavaya dökülür.
  • Aüminyum folyo ile kapladığımız ocağa alınır.Ocağın altını kısılıp tavann kapağı kapalı olarak 35 dakika pişirilir.(Benim kekim 35 dakikada pişti.25 inci dakikada kürdan testi yapabilirsiniz)
  • Kek ılındıktan sonra ters çevrilerek tavdan çıkarılır.
  • Ilık sütle kekimiz ıslatılır.
  • Soğuk sütle hazır pasta kreması üzerindeki tarife göre hazırlanır.
  • Hazırlanan kremayla kek kaplanır.
  • İstenilen şekilde süslenir.
  • Buzdolabında bekletildikten sonra servis edilir.
  • Afiyet olsun....








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder