Translate

11 Şubat 2014 Salı

ARNAVUT CİĞERİ


  Benim ciğerle aram pek yoktu.Ama İstanbul'da ev yemekleri yapan bir lokantada arnavut ciğerini  denedim ve çok hoşuma gitti. Evliliğimin ilk yıllarında denedim sonuç hiç iç açıcı değildi.Aslında yapımı kolay gibi gözükse de püf noktalarına uyulmazsa hüsrana uğranabilecek bir tarif.İnternette yaptığım araştırmalar sonucunda lokum gibi bir arnavut ciğeri yaptım ve eşimle ayıla bayıla yedik.Sizlerle bu güzel lezzeti hemen paylaşmak istedim.Ciğer seviyorsanız mutlaka deneyin...


Malzemeler:
  • 500 gram dana ciğeri (zarı ayıklanmış kuşbaşı doğranmış)
  • 1 çay bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • tuz,kırmızı toz biber,kimyon
  • 5-6 adet patates


Yapılışı:
  • Ciğerimizi yıkıyoruz ve süzülmesi için bekletiyoruz.
  • Suyu ve kanı süzülen ciğerlerimizi kağıt havlu veye temiz bir mutfak beziyle iyice kuruluyoruz.
  • Un,tuz,kabartma tozu,kimyon ve kırmızı toz biberi karıştırıyoruz ve ciğerlerle harmanlıyoruz.
  • Fazla ununu eliyoruz.
  • Kızartmak için sıvı yağı tavaya alıyoruz.
  • Ciğerlerimizi kızgın yağda 2 dakika karıştırarak pişiriyoruz.
  • Patatesleri küp doğrayıp kızartıyoruz.
  • Ciğerlerimizle karıştırıp yanında soğan salatasıyla servis ediyoruz.
  • Afiyet olsun....



Not:Yıkamak ciğeri sertleştirir derler ama ben yıkadım.Mutlaka suyunun süzülmesini bekleyin ve kurulamayı ihmal etmeyin.Unla harmanladıktan sonra mutlaka fazla ununu eleyin.Kızarttığınız yağ kızgın olsun ve mutlaka karıştırarak pişirin.Kızartırken 2 dakikayı geçmesin.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder