Translate

30 Nisan 2014 Çarşamba

PIRASALI GÜL BÖREĞİ


    Pırasa mevsimi geçiyor ben bu tarifi daha yeni paylaşıyorum sizlerle.Pırasa sevmeyenlerin bile yiyebileceği bir lezzet.Uzun zamandır pırasalı börek yapmak istiyordum.Sonunda denedim.Çok hoşuma gitti.Birde el açması pırasalı börek denedim.O da çok harikaydı.En kısa zamanda onunda tarifini sizinle  paylaşacağım.


Malzemeler:
  • 2 yufka 
  • 1 bağ pırasa
  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Tuz,karabiber,kırmızı toz biber
  • Yufkalara sürmek için sıvı yağ -su karışımı
  • 100 gram beyaz peynir

Yapılışı:
  • Pırasalar ince ince doğranır.
  • Tavaya yağ alınıp pırasalar eklenip kavrulmaya başlanır.
  • Tuz ve baharatlar eklenerek pırasalar yumuşayana kadar pişirilir.
  • İlk sıcaklığı çıkınca peynir ufalanıp pırasalı harca eklenir.
  • Yufkalar düz bir zemine serilip her yufka 4 eşit üçgene bölünür.
  • Yağ-su karışımından sürülür.
  • Üçgen parçaların geniş kenarına iç harçtan koyulup rulo sarılır.
  • Kendi etrafında döndürülerek gül şekli verilir.
  • Tepsiye dizilip üzerine kalan su yağ karışımına bir miktar süt eklenip sürülür.
  • Üzerine çörek otu serpilir.
  • 200 derece ısıtılmış fırında pişirilir.Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder