Translate

28 Ekim 2013 Pazartesi

ELMALI MİNİ TART



 Elmalı ve tarçınlı tarifler yaptığımda mutfağa ,eve yayılan o kokuya bayılıyorum.İşte sizlere mis kokulu,yumuşacık,mini mini bir tart....
 Ben bu mini tartları yaparken muffin kalıplarını faydalandım.Evinizde mini tart kalıpları varsa onlarıda kullanbilirsiniz.Hamurunda da daha önce yaptığım elmalı kurabiye hamuru tarifini kullandım.


Malzemeler:
Hamuru için:
  • 1 paket oda sıcaklığında margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un

İç harcı için:
  • 4 adet elma
  • 1,5 çay bardağı şeker
  • Tarçın
Yapılışı:
  • İç harç için elmaler rendelenip üstüne şeker ve tarçın eklenerek suyunu çekene kadar pişirilir.
  • Hamur için un dışındaki malzemeler karıştırılır.
  • Un yavaş yavaş eklenerek kulak memesi kıvamında hamur elde edilir.
  • Hamurdan bir parça ayrılıp dondurucuda sertleştirilir.
  • Kalan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılarak muffin kalıplarının tabanına bastırılarak yayılır.Kenarları hafif yükseltilir.Üstüne elmalı harçtan konulur.Muffin kalıpları bitene kadar aynı işlem uygulanır.
  • Dondurucudaki hamur kalıpların içindeki elmalı harcın üstüne rendelenir.180 derece ısıtılmış fırında pişirilir.Afiyet olsun...
NOT:16 tane muffin kalıbı kullandım.kalan hamurla da elmalı kurabiyeler yaptım.Siz ölçüyü yarı ölçü şeklinde  de yapabilirsiniz..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder