Translate

21 Ekim 2013 Pazartesi

MERCİMEKLİ KÖFTE


  Uzun zamandır canım istiyordu..Kızımın bakıcısı ablamızın işinin olması dolayısıyla evdeydim.Tatili bir gün uzattım.Fırsat bu fırsat diyerek evde kendim için mercimekli köfte yaptım.Yanında havuç-turp salatasıyla servis yaptım.Çok harikaydı.


Malzemeler
  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 4 su bardağı kaynar su
  • 1 orta boy patates
  • 2 su bardağı ince bulgur(Köftelik bulgur)
  • 1 büyük kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Tuz,kimyon,karabiber,kırmızı toz biber
  • İnce kıyılmış nane,maydanoz

Yapılışı:
  • Mercimek yıkanır.
  • Patates küçük parçalara bölünür.
  • Mercimek ve patates tencereye alınarak üstüne 4 su bardağı kaynar su eklenir.
  • Mercimek yumuşayınca ocak kapatılır.
  • Bulgur eklenip karıştırılarak tencerenin kapağı kapatılıp demlenmeye bırakılır.
  • Soğan zeytinyağında sotelenip salça eklenir.
  • Bulgur yumuşayınca karıştırma kabına alınır.
  • Salçalı soğan,tuz ve baharatlar eklenip 10-15 dakika yoğrulur.
  • En son maydanoz ve nane eklenip karıştırılır.
  • Ceviz büyüklüğünde paçalar koparılıp şekil verilir.Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder