Translate

27 Mayıs 2014 Salı

KABAKLI ALİ NAZİK (KUŞBAŞILI)

  
  Kabağı farklı şekilde denemek isteyenler için harika bir alternatif.Alinazik kıymayla yapılır ama ben minik  minik doğranmış dana etiyle yaptım.Yapımıda oldukça pratik.Lezzeti de garanti.Denemenizi tavsiye ediyorum.


Malzemeler:
  • 5-6 adet kabak
  • 500 gram dana eti (Minik doğranmış şekilde)
  • 2 küçük kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı salça (ben biber salçası kullanıyorum)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz,karabiber,kırmızı toz biber
Yapılışı:
  • Kabaklar rendelenir.
  • Tavaya 1 yemek kaşığı zeytinyağı alınır.
  • Rendelenmiş kabaklar ve tuz eklenerek kavrulur.
  • Minik doğranmış etler ısıtılmış tavaya alınır.
  • Kısık ateşte suyunu salıp çekene kadar pişirilir.
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı eklenir.
  • Soğanlar yarım ay şeklinde doğranıp etlerin üzerine eklenip kavrulur.
  • Soğanlar kavrulunca salça,tuz,karabiber,kırmızı toz biber eklenip karıştırılır.
  • 1 çay bardağı sıcak su eklenip suyu çekinceye kadar pişirilir.
  • Kavrulan kabaklara yoğurt ve dövülmüş sarımsak eklenip karıştırılır.
  • Servis edilirken  yoğurtlu kabak tabağa alınıp üstüne kavurduğumuz etler konulur.
  • Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder