Translate

29 Eylül 2013 Pazar

TUZLU KURABİYE


Pelincim dün geldiğinde bloğunda tuzlu kurabiye tarifin yok dedi.Öğlen misafirleri için yapmış ve görüntülemiş.Yayınlaması da bana düştü.Ben yapmadım ama tadını biliyorum.Çok lezzetli bi tarif.Deneyince bana hak vereceksiniz....



Malzemeler:

  • Yarım paket oda ısısında margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 yumurta(beyazı içine sarısı dışına)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • Üzeri için susam veya çörek otu

Yapılışı:

  Un ve kabartma tozu haricindeki bütün malzemeler karıştırılır.Unutmayın içine yumurta beyazı konacak.Kabartma tozu ve kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edene kadar un yavaş yavaş eklenir.Simit,örgü sarmal şekil verilir.Tepsiye  dizilip üstüne yumurta sarısı sürülüp çörek otu veya susam serpilir.180 derece fırında kızarana kadar pişirilir.Afiyet olsun....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder