Translate

29 Eylül 2013 Pazar

SIKMA

  Bu sabah uyandığımda ne zamandır sıkma yapmadığımı ve yemediğimi farkettim. Ben sıkmayı çok severim.Peynirli ,patatesli her türlüsü kabülümdür.Ben peynirlisini yaptım.kahvaltı için lezzetli bir alternatif.Siz isterseniz yanında peynir,zeytin,domates,salatalık....servis yapabilirsiniz.Ben sadece çayla yemeği tercih ediyorum.


Malzemeler:
Hamuru için:
  • 2.5 bardak un
  • 1 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı tuz

İçi için:
  • 250 gr peynir(beyaz veya tulum)
  • 1 adet küçük soğan
  • 1 adet domates
  • Maydonoz ,nane

Yapılışı:

  Önce içini hazırlayalım.Peyniri rendeliyelim.Soğanı ve domatesi minik minik doğrayıp peynire ekleyelim.Maydonoz ve naneyi de ekledikten sonra karıştıralım.hamurun yapımına geçelim.Un,tuz ve suyu karıştırıp hamuru yoğuralım.Çok sert bir hamur olmayacak.Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparıp beze yapalım.Unlanmış zeminde bezelerimizi pişireceğimiz tava büyüklüğünde açalım.Bezelerin açılması bittikten sonra tavamızı(teflon tava) ısıtıp önlü arkalı pişirelim.Margarin veya tereyağıyla bazlamamızı yağlayıp iç harcımızı bazlamanın bir kenarına yayalım.İç harcı koyduğumuz yerden başlayarak bazlamamızı saralım.Hamur bitene kadar işleme devam edelim.Afiyet olsun...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder