Translate

22 Eylül 2013 Pazar

ISPANAKLI KIRPIK BÖREK


 Hafta içi aldığım yufkaların yarısını kol böreği yapmıştım.Kalanınıda hafta sonu değerlendirmek istedim.Baktım ki dolaptaki yufkalar yapışmış.Ben de ne yapsam yufkaları kırpayım dedim.Pazardan da ıspanak almıştım.İkisi bir arada değerlendi...)))


Malzemeler:
  • 5 adet yufka
  • 250 gram ıspanak
  • 1 küçük boy kurusoğan
  • 1 su bardağı süt
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı  yoğurt
  • 1 tane yumurta
  • Tuz,karabiber,kırmızı toz biber
  • 100-150 gram beyaz peynir-kaşar peynir karışımı
Yapılışı:
  • Ispanaklar ayıklanıp ince ince doğranır.
  • Soğan yemeklik doğranır.
  • Tavaya sıvıyağ alınıp soğanlar kavrulup ıspanaklar eklenir.
  • Ispanaklar kavrulurken tuz,karabiber,kırmızı toz biber eklenir.
  • Ispanaklar suyunu çekene kadar kavrulmaya devam edilir.
  • Ispanak ılınmaya bırakılır.
  • Ilıyan ıspanağa peynir karışımı eklenip karıştırılır.
  • Yufkalar rulo sarılır ve 2 parmak genişliğinde dilimlenir.
  • Bir kasede süt ,yoğurt,yumurta ve yağ karıştırılır.
  • Dilimlenen yufkaların yarısı fırın tepsisine döşenip hazırlanan sosun yarısı üstüne dökülür.
  • İç harç yufkaların üzerine serilir.
  • Kalan yufkalarda harcın üstüne  yayılır. 
  • Üstüne kalan sos dökülür.
  • 170 derece ısıtılmış  fırında pişirilir.
  • İlk sıcaklığı çıktıktan sonra dilimlenerek servis edilir.
  • Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder