Translate

23 Eylül 2013 Pazartesi

POĞAÇA

  Akşam yemeğinden sonra baba oğul tekvando salonu bakmaya gittiler.Biz kızımla evde kaldık.Sabah kahvaltısı ve oğlumun beslenme çantası için poğaça yapmaya karar verdim.Aslında ben poğaça konusunda çok beceriksizdim.Bu tarifi bulduktan sonra talihim döndü....Puf puf ve çabuk bayatlamayan bi poğaça tarifi.Ayrıca bu tarifi malzemeleri çoğaltıp fazla yapıp buzlukta saklayabilirsiniz.Daha sonra ısıtıp tüketebilirsiniz....


Malzemeler:
  • 1 çay bardağı sıcak süt
  • 1 çay bardağı sıcak su
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket instant maya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 su bardağı un

İç Harcı:
  • 100 gr. lor peyniri
  • bir miktar maydanoz

Yapılışı:
    Karıştırma kabına un alınır.Maya ,kabartma tozu,şeker ve tuz üstüne serpilir.Daha sonra sıvı malzemeler eklenir ve yoğrulur.Ele yapışmayan ve kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilir.Hamur mayalanmaya bırakılır.İç harcı hazırlanır.Lor peyniri kaba alınır ve maydanoz doğranıp karıştırılır.hamur mayalanınca ceviz büyüklüğünde parçalr kopartılır ve yassılaştırılır.İçine lor konulup istenildiği gibi şekil verilir(ben yuvarlak yapmayı tercih ettim).Tepsiye dizilip üstüne yumurta sarısı sürülüp,susam serpilip 200 derece ısıtılmış fırında pişirilir.Altı üstü kızarınca fırından çıkartılır.Afiyet olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder