Translate

9 Aralık 2013 Pazartesi

ISPANAKLI SAC BÖREĞİ


Geçen haftalarda yaptığım yayınlamaya ancak fırsat bulabildiğim bir lezzet.Ben sac böreğini ıspanaklı olarak daha çok seviyorum.Sac böreği diyorum ama ben pişirirken yanmaz tava kullanıyorum.


Malzemeler:
  • 4 su bardağı un
  • 1 su bardağı ılık su
  • Tuz

İçi için:
  • 750 gr. ıspanak
  • 1 iri soğan
  • Tuz,karabiber

Yapılışı:
  • Öncelikle ıspanaklar ayıklanır ve doğranır.
  • Soğanlar yemeklik doğranıp yağda kavrulur.
  • Ispanaklar ilave edilip hafif diri kalacak şekilde kavrulur.
  • Tuz ve karabiber eklenip karıştırılarak ocak kapatılır.
  • Hamur için un yoğurma kabına alınır.
  • Tuz ve su eklenerek hafif sert bir hamur yoğrulur.
  • Hamurdan cevizden büyük bezeler yapılır.
  • Un serpilmiş zeminde tatlı tabağı büyüklüğünde açılır.
  • Ispanaklı harçtan açılan hamurun yarısına konulup D şeklinde kapatılır.
  • Teflon tavada veya sacda arkalı önlü pişirilir.
  • Yanında ayran veya çayla servis edilir.Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder